Naar de AFAS KnowledgeBase Terug naar de zoekresultaten

Andere artikelen

Vervolgactie: Incident insturen:

Heeft dit jouw vraag beantwoord?

Bedankt voor jouw feedback!

Ja Nee
E-mail voor aanmelden bij nieuwe inloggen niet ontvangen PROFIT 10

E-mail voor aanmelden bij nieuwe inloggen niet ontvangen

Als je je voor het eerst aanmeldt op www.afasonline.nl, krijg je een e-mailbericht met een verificatiecode. Je gebruikt de verificatiecode om je mailadres te verifiëren voor het nieuwe inloggen. Heb jij dit e-mailbericht niet ontvangen? Neem dan de onderstaande stappen door!

1. Mijn organisatie is nog niet overgestapt op het nieuwe inloggen

Ook voor de overstap op het nieuwe inloggen kun je al inloggen op de portal www.afasonline.nl. Je kunt dan alvast een nieuw wachtwoord en je mobiele telefoonnummer vastleggen. Nadat je je e-mailadres hebt ingevuld, krijg je dit scherm.

Krijg je dit scherm niet? Controleer dan het volgende:

  • Gebruik je het correcte e-mailadres? De Profit-applicatiebeheerder in je organisatie heeft dit in de Autorisatie tool vastgelegd.
  • Als de beheerder jouw e-mailadres vastlegt, kun je de volgende dag inloggen via www.afasonline.nl. Als de beheerder jouw e-mailadres bijvoorbeeld heeft vastgelegd op 24 september (voor 8 uur 's avonds!) dan kun je je op 25 september aanmelden.

    Als de organisatie live is met het nieuwe inloggen vervalt deze voorwaarde. Dan kan de beheerder dus een gebruiker met e-mailadres aanmaken en deze gebruiker kan zich direct aanmelden.

2. Mijn organisatie is al wel overgestapt op het nieuwe inloggen

Als jullie al wel overgestapt zijn op het nieuwe inloggen, vraag je de Profit-applicatiebeheerder het volgende te controleren:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool.
  2. Open de eigenschappen van de gebruiker die geen toegang heeft.
  3. De gebruiker mag niet geblokkeerd zijn, dus het veld Geblokkeerd moet uitgevinkt zijn.
  4. Welk e-mailadres is bij de gebruiker vastgelegd?
  5. Heeft de gebruiker rechten op Profit Windows of InSite? Zonder deze rechten kan de gebruiker niet aanmelden op afasonline.nl.

3. Spamfilters controleren

Heb je bovenstaande stappen doorlopen, maar komt er nog steeds geen e-mail binnen? Controleer dan je spamfilter. Als je map “spam” ook geen mails toont, zorg dat het mailadres van AFAS Online doorgelaten wordt:

  • Zorg dat no-reply@afasonline.com vanuit de mailbox van de gebruiker wordt doorgelaten;
  • Zorg dat no-reply@afasonline.com vanuit de ontvangende mailserver en/of het spamfilter van de organisatie doorgelaten wordt.
  • Houd jullie spamfilter inkomende mails tegen op basis van het IP-adres? Plaats de IP-reeks 185.46.182.0/24 op de whitelist, zodat de e-mails wel binnen komen.

Direct naar

  1. Inrichting van het nieuwe inloggen
  2. Overstapdatum raadplegen
  3. Systeemeisen
  4. Voor, tijdens en na de overstap op twee-factorauthenticatie
  5. Voor, tijdens en na de overstap op single sign-on
  6. Profit Connectoren
  7. Veelgestelde vragen Citrix Receiver
  8. Veelgestelde vragen over Profit starten
  9. E-mail voor aanmelden bij nieuwe inloggen niet ontvangen