Naar de AFAS KnowledgeBase Terug naar de zoekresultaten

Andere artikelen

Vervolgactie: Incident insturen:

Heeft dit jouw vraag beantwoord?

Bedankt voor jouw feedback!

Ja Nee
Profit (Citrix Receiver) start niet bij het nieuwe inloggen PROFIT 10

Profit (Citrix Receiver) start niet bij het nieuwe inloggen

Na het inloggen op www.afasonline.nl zie je de Profit-tegel. Als je op de tegel klikt, wordt er echter geen (Citrix Receiver) sessie gestart. Neem dan de onderstaande checklist door, deze is met name gericht op de systeembeheerder in je organisatie.

Let op:

Als je de uitkomst van elk punt noteert kan AFAS Support je het beste verder helpen, mocht het probleem na deze stappen niet opgelost zijn.

Bepaal of het aan het netwerk of de computer(s) ligt.

Is er iemand die met een werklaptop vanuit thuis werkt, waarbij het wel goed gaat? Of kan een computer via Wifi of 4G wel inloggen? Dan ligt het aan het netwerk en moeten de systeemeisen doorgenomen worden door diegene die de firewall/proxy van je netwerk beheert. Werkt het bij minstens één computer op hetzelfde netwerk wel? Dan ligt het gelukkig niet aan het netwerk.

Kun je dit niet controleren, doorloop dan de onderstaande opties.

Computer controleren

Netwerk controleren

Direct naar

  1. Inrichting van het nieuwe inloggen
  2. Overstapdatum raadplegen
  3. Systeemeisen
  4. Voor, tijdens en na de overstap op twee-factorauthenticatie
  5. Voor, tijdens en na de overstap op single sign-on
  6. Profit Connectoren
  7. Veelgestelde vragen Citrix Receiver
  8. Veelgestelde vragen over Profit starten
  9. E-mail voor aanmelden bij nieuwe inloggen niet ontvangen