Navigate to the AFAS KnowledgeBase Back to searchresults

Other articles

Did this answer your question?

Thanks for your feedback!

Yes No
Telefoon vergeten bij twee-factorauthenticatie PROFIT 10

Telefoon vergeten bij twee-factorauthenticatie

Bij twee-factorauthenticatie heb je altijd je eigen telefoon nodig. Bij de tweede stap moet je immers bevestigen met AFAS Pocket of met een SMS-code.

Ben je je telefoon vergeten? Dan kun je inloggen via een collega. De collega ontvangt via e-mail een code waarmee je kunt inloggen.

Voorwaarden:

  • De collega moet bekend zijn als gebruiker in Profit.
  • Bij de collega moet het juiste e-mailadres vastgelegd zijn.
  • De collega moet al een keer succesvol hebben ingelogd in Profit met twee-factorauthenticatie.

Inloggen via collega:

  1. Ga naar www.afasonline.nl.

    Het aanmeld-scherm verschijnt. Je e-mailadres wordt getoond als je eerder al een keer succesvol hebt ingelogd.

  2. Vul je wachtwoord in.
  3. Klik op Volgende.
    • Als je AFAS Pocket gekoppeld hebt, klik je op Geen melding ontvangen? In het volgende scherm klik je op Inloggen via collega.
    • Als je AFAS Pocket NIET gekoppeld hebt, klik je op Inloggen via collega.
  4. Je krijgt een bevestigingscode via je eigen e-mail. Vul deze in.
  5. Vul het adres van de collega in.

  6. Klik op Volgende.
  7. Je collega ontvangt een e-mailbericht met een bevestigingscode. Neem deze over.

  8. Klik op Volgende. Als de code juist is, wordt je ingelogd!

Direct naar

  1. Het nieuwe inloggen op AFAS Online
  2. Eerste keer aanmelden bij twee-factorauthenticatie
  3. Inloggen via twee-factor-auhenticatie
  4. Telefoon vergeten bij twee-factorauthenticatie
  5. Eigen gegevens wijzigen
  6. Inloggen via Single sign-on
  7. Aandachtspunten voor Windows-gebruikers
  8. Aandachtspunten voor Mac-gebruikers