Navigate to the AFAS KnowledgeBase Back to searchresults

Other articles

Did this answer your question?

Thanks for your feedback!

Yes No
Inloggegevens wijzigen t.b.v. twee-factorauthenticatie PROFIT 10

Inloggegevens wijzigen t.b.v. twee-factorauthenticatie

Bij twee-factorauthenticatie bepaal je zelf via de AFAS Online Portal of je inlogt met een SMS-code of met AFAS Pocket. Je kunt ook je naam en telefoonnummer voor het inloggen wijzigen. Je e-mailadres kun je niet zelf wijzigen.

Inhoud

Inloggen via AFAS Pocket

Je kunt inloggen via AFAS Pocket, dit is makkelijker dan het inloggen met een SMS-verificatiecode.

Loginmethode wijzigen:

  1. Log op je pc in op www.afasonline.nl.

    Let op:

    Geen SMS-code ontvangen of lukt het inloggen niet om een andere reden? Je kunt ook inloggen via een collega.

  2. Klik op Instellingen.
  3. Klik op AFAS Pocket.
  4. Klik op de methode die je wilt gebruiken. Als je AFAS Pocket wilt gebruiken, moet je AFAS Pocket op je smartphone installeren.

    Je ziet nu een scherm met een QR-code.

  5. Open AFAS Pocket op je smartphone.
  6. Scan met je smartphone de QR-code.

    Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket bovenaan op het schildje en dan op Code scannen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Mijn AFAS Online account.

:

Loginnaam en telefoonnummer wijzigen

Je kunt zelf je loginnaam (die rechtsboven getoond wordt) en telefoonnummer wijzigen. Deze wijziging geldt alleen voor de portal en wordt niet doorgevoerd in Profit. De Profit-beheerder in je organisatie kan deze gegevens niet raadplegen of wijzigen. De Profit-beheerder beheert alleen het (zakelijke) e-mailadres waarmee je inlogt, dit kun je zelf niet wijzigen. Je kunt ook je wachtwoord wijzigen.

  1. Klik op Instellingen.
  2. Klik op Accountgegevens.
  3. Voer de wijziging door.

    Let op:

    Bij twee-factorauthenticatie voltooi je het inlogproces met je smartphone, door te bevestigen via AFAS Pocket of de inlogcode over te typen.

    Voor blinden en slechtzienden is het ook mogelijk om de inlogcode te laten voorlezen. Dan moet je een vast telefoonnummer invullen, in plaats van een mobiel telefoonnummer. Bij het inloggen wordt je gebeld en de code wordt voorgelezen. Het voorlezen wordt gedaan door je telecom-provider, AFAS kan niet beïnvloeden hoe dit gebeurt.

Wat doe je als je een nieuwe telefoon hebt

Als je een nieuwe telefoon hebt (met nummerbehoud), kun je deze koppelen in AFAS Pocket. Als je dan inlogt, kun je het aanmelding bevestigen via AFAS Pocket. Als je de nieuwe telefoon niet koppelt, bevestig je via SMS.

Nieuwe telefoon instellen:

  1. Log in op AFAS Online. Dit kan op verschillende manieren:
    • Via je oude telefoon met AFAS Pocket
    • Via je nieuwe telefoon met SMS-code
    • Via een collega
  2. Installeer AFAS Pocket op je nieuwe telefoon.
  3. Log op je pc in op www.afasonline.nl en ga naar Mijn account / AFAS Pocket.
  4. Klik op Opnieuw koppelen in het onderstaande scherm. Als je SMS-verificatie gebruikt, kies je Wijzigen naar AFAS Pocket.

  5. Open AFAS Pocket op je smartphone.
  6. Scan met je smartphone de QR-code. Hierdoor wordt je smartphone gekoppeld aan de Profit-omgeving.

    Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket bovenaan op het schildje en dan op Code scannen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Mijn AFAS Online account.

Direct naar

  1. Het nieuwe inloggen op AFAS Online
  2. Eerste keer aanmelden bij twee-factorauthenticatie
  3. Inloggen via twee-factor-auhenticatie
  4. Telefoon vergeten bij twee-factorauthenticatie
  5. Eigen gegevens wijzigen
  6. Inloggen via Single sign-on
  7. Aandachtspunten voor Windows-gebruikers
  8. Aandachtspunten voor Mac-gebruikers