Naar de AFAS KnowledgeBase Terug naar de zoekresultaten

Andere artikelen

Vervolgactie: Incident insturen:

Heeft dit jouw vraag beantwoord?

Bedankt voor jouw feedback!

Ja Nee
Contactpersonen AFAS Klantportal PROFIT 8

Contactpersonen AFAS Klantportal

De beheerder van de AFAS Klantportal kan contactpersonen toevoegen, wijzigen en verwijderen. De beheerder bepaalt ook de toegangsrechten van contactpersonen.

Inhoud

Contactpersonen toevoegen aan de AFAS Klantportal

De beheerder voegt de contactpersoon toe. Hierna ontvangt de contactpersoon een e-mailbericht voor het vastleggen van het wachtwoord. Als beheerder kun je dit wachtwoord niet inzien of wijzigen.

Als een contactpersoon het wachtwoord vergeten is of een nieuw wachtwoord wil hebben, kan hij dit zelf aanvragen via de Klantportal.

Let op:

AFAS voegt om privacyredenen geen contactpersonen bij organisaties toe. De beheerder in je organisatie moet dit zelf doen.

Contactpersoon toevoegen:

  1. Log in op de AFAS Klantportal.
  2. Ga naar Mijn gegevens / Contactpersonen.

    Str_Beheerder Klantportal (20) - menu Contactpersonen

  3. Je ziet een weergave met alle contactpersonen.
  4. Klik op de link Contactpersoon toevoegen (in de tekst).
  5. Vul de velden in.
    • Het e-mailadres is het adres waarmee de contactpersoon gaat inloggen. Je kunt geen wachtwoord vastleggen, de gebruiker moet dit zelf instellen.
    • De rol bepaalt de rechten van de contactpersoon op de AFAS Klantportal.
  6. Klik op: Aanmaken.

Contact toevoegen als contactpersoon:

Je kunt ook een contact dat al bekend is bij AFAS toevoegen als contactpersoon. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een Partner of Expert. Het contact moet zijn contactnummer zelf opzoeken en aan jou (klant) doorgeven.

Stappen contact (partner, expert, etc.):

  1. Log in op de AFAS Klantportal.
  2. Ga naar: Mijn gegevens / Organisatiegegevens / Contactpersonen.
  3. Zoek je eigen contactnummer op in de lijst met contactpersonen onderaan de pagina.
  4. Geef dit nummer door aan de klant.

Stappen klant:

  1. Ga naar: Mijn gegevens / Organisatiegegevens / Contactpersonen.
  2. Klik op de link onder het kopje Een bestaand contact van AFAS toevoegen als contactpersoon bij jouw organisatie.
  3. Vul het contactnummer in en klik op Toegang vragen.
  4. De betreffende persoon krijgt een e-mailbericht met een hyperlink naar zijn/haar eigen klantportal om toestemming te geven.
  5. Na het geven van toestemming zal het contact binnen enkele minuten worden toegevoegd aan de contactpersonenlijst van de organisatie. Het contact krijgt ook direct de rol klantportal medewerker zodat hij/zij direct kan inloggen en kan gaan samenwerken.

Adreswijziging contactpersoon vastleggen (AFAS Klantportal)

De beheerder kan het adres of postadres wijzigen. Je kunt ook een adreswijziging met een toekomstige ingangsdatum vastleggen.

Adreswijziging contactpersoon vastleggen:

  1. Open de eigenschappen van de contactpersoon.
  2. Klik op: Aanpassen.
  3. Je kunt het adres of postadres aanpassen.
  4. Selecteer een waarde in Soort aanpassing. Als je In de toekomst hebt geselecteerd, moet je ook een verhuisdatum invullen.
  5. Vul de velden in.
  6. Klik op: Aanpassen.

Contactpersonen verwijderen uit AFAS Klantportal

De beheerder kan contactpersonen verwijderen.

Contactpersoon verwijderen:

  1. Open de eigenschappen van de contactpersoon.
  2. Klik op: Verwijderen.

Verwijderde contactpersoon terughalen:

  1. Klik op: Geblokkeerde contacten.
  2. Vink de contactpersoon aan.
  3. Klik op: Heractiveren contactpersoon.

Direct naar

  1. AFAS Klantportal
  2. In- en uitloggen op de klantportal
  3. Eigen gegevens beheren
  4. Cursus boeken bij AFAS
  5. Beheerder Klantportal
  6. De organisatie
  7. AFAS Consultancy
  8. Contactpersonen
  9. Releasenotes bij een Versie raadplegen
  10. AFAS Support Center
  11. Certificeringen